• SpeedCHAINsk
    Medzinárodná logistická konferencia
    15. mája 2025 | HOTEL ZOCHOVA CHATA

1. KONFERENČNÝ DEŇ 8. 6. 2023

09.00 Registrácia a uvítací Coffee Break

 

09.55 Zahájenie konferencie

 

SPOLOČENSKÁ ZODPOVEDNOSŤ, BEZPEČNOSŤ A UDRŽATEĽNÝ ROZVOJ

Vo svete, kde rastie tlak na zdroje, sú spoločenská zodpovednosť, bezpečnosť a udržateľný rozvoj kľúčovými faktormi pre úspešné podnikanie. Spoločenská zodpovednosť odráža spôsob, akým sa firmy správajú voči svojmu okoliu, a tiež to, akým spôsobom prispievajú k riešeniu spoločenských výziev a problémov. Zahŕňa tiež etické a udržateľné obchodné praktiky a rešpektovanie práv zamestnancov, zákazníkov a ďalších zainteresovaných strán. V tejto sekcii sa zameriame aj na bezpečnosť, ktorá je ďalším dôležitým aspektom, najmä v čase, keď sa venujeme novým technológiám a digitálnym inováciám.

 

09.55-10-00

Úvod konferencie | Miroslav Rumler, Vice-President European Logistics Association & Partner Reliant

10.00-10.20

Peter Nemečkay, výkonný riaditeľ, KPMG Slovensko

Technológie a automobilový priemysel

Technologické spoločnosti sa v automobilovom priemysle udomácňujú, aká bude ich budúcnosť a čo to spraví s trhom v najbližšom období sa vám pokúsi priblížiť na konferencii SpeedCHAIN na základe prieskumu medzi svetovými lídrami v automotive priemysle Peter Nemečkay.

10.20-10.35

Tomáš Vaculčiak, Head of Land Transport Slovakia, SCHENKER, s.r.o.
Otto Mašek, technický inžinier Volvo Group Slovakia

Súčasnosť a budúcnosť zelenej logistiky v kontexte digitalizácie a elektrifikácie distribúcie paletových zásielok

„Súčasná situácia na trhu logistiky v značnej miere odzrkadľuje požiadavky spoločností na udržateľnosť ich dodávateľských reťazcov s dôrazom na využívanie ekologických riešení znižujúcich dopady na životné prostredie. Spoločnosť DB Schenker vníma tento trend veľmi citlivo a aktívne vyhľadáva spôsoby akým prinášať nové technológie a spôsoby manažmentu prepráv v s ekologickými očakávaniami jej zákazníkov a partnerov. Potvrdením dlhodobej stratégie spoločnosti je aj implementácia plne elektrického nákladného vozidla VOLVO do prepravnej flotily, ktoré je prvým takýmto vozidlom v plnej prevádzke na Slovensku.“

10.35-10.50

Zuzana Janatová, Business Development Manager Hydrogen for Mobility, CZ, SK & HU, AIR PRODUCTS

Vodíková mobilita: Vodík a jeho využitie v mobilite

10.50-11.05

Kateřina Kačírková, obchodná manažérka, MD logistika

MD logistika: lekcie z posledných rokov – učíme sa žiť v neistej dobe

Po dvojročných turbulenciách spojených s covidom a následnom narušením globálnych ekonomických väzieb nezažíva odvetvie logistiky pokojné obdobie ani dnes. Bezprecedentný rast cien energií nasledovaný vysokou infláciou vytvára pre sektor logistických služieb opäť veľmi nestabilné podmienky. Vznikajú silné tlaky na úspory všetkých druhov energií, firmy musia premietať zvýšené náklady do svojich cien, čo je na vysoko konkurenčnom trhu možné len ťažko, a musia sa tiež vyrovnať s vysokou cenou peňazí, ktorá predražuje financovanie ich rozvojových projektov. Ako na tieto výzvy reaguje spoločnosť MD logistika, ktorá patrí ku kľúčovým českým poskytovateľom logistiky chladeného a mrazeného tovaru, odpovie v prípadovej štúdii jej obchodná manažérka Kateřina Kačírková.

11.05-11.20

Pavel Devečka, Technical Advisor, Pyronova

Požiarna ochrana v skladoch

Sklady, spôsoby skladovania, materiálová skladba sa mení a vyvíja. Rastieme do výšky, implementujeme automatizáciu. Je požiarna ochrana napred alebo zaostáva? Sme na nové výzvy technicky a legislatívne pripravený? Príklady protipožiarnej ochrany automatických skladov ukážeme nielen v prednáške ale riešenie pomocou technológie OxyRedukt® si budete môcť vyskúšať dokonca osobne.

11.20-11.35

Tomáš Panenka, Commercial Director, ROHLIG SUUS Logistics CZ+SK
Jaroslav Minařík, Senior Project Cargo Specialist, ROHLIG SUUS Logistics

Logistika na kľúč

Logistika na kľúč, logistika na mieru. Myslíte, že je to klišé? Naprieč celou Európou máme často takúto požiadavku. Každý rok realizujeme niekoľko projektov na kľúč, ktoré môžeme tiež nazvať projektové cargo. Organizácia uceleného kontajnerového vlaku, 4LP, charter v koliesku do Čadu a späť, preprava železných ingotov s prekládkou na stanici, export sušeného mlieka do Číny alebo dokonca vývoz stavebného materiálu do Afriky. Fakticky nám nie je cudzia akákoľvek preprava na kľúč a radi pri tom kombinujeme rôzne druhy dopravy. Toto všetko a ešte oveľa viac sa dozviete na SpeedCHAIN Slovakia.

11.35-11.45

Karel Kopeček, Country Business Manager, Bridgestone Mobility Solutions

Prínosy telematiky k rozvoju elektromobility v dodávateľskom reťazci

Začlenenie elektrických vozidiel do vozového parku a ich optimálne využitie so službou Webfleet na správu vozového parku. Nástroje, ktoré Webfleet poskytuje pre efektívnu správu flotily nielen elektrických vozidiel.

 

12.00-12.45 Obed

 

DODÁVATEĽSKÝ REŤAZEC V PODMIENKACH SÚČASNÉHO DIANIA

Dodávateľský reťazec je v súčasnom dynamickom prostredí vystavený mnohým výzvam, ako sú zmeny v globálnych trhoch, zvyšujúce sa nároky na kvalitu a udržateľnosť, ale aj dopady vojny na Ukrajine. Firmy sa preto musia snažiť zlepšovať a optimalizovať svoje dodávateľské reťazce, aby zabezpečovali čo najefektívnejší a udržateľný tok tovaru a služieb. Na to je potrebné využiť moderné technológie a spolupracovať s dodávateľmi a zákazníkmi na vytváraní inovatívnych a udržateľných riešení.

 

12.45-12.50

Úvod moderátora | Vladimír Doboš, Hafen Hamburg

12.50-13.05

Miloš Mervart, Chief Commercial Officer, METRANS Group

Tovar v pohybe 2019 – 2023   

Všeobecné informácie o METRANS | Rozvoj METRANS siete v rokoch 2019 – 2023 | Kríza logistického reťazca (COVID, vojna, preplnené prístavy) a postavenie METRANS-u v nej | HHLA Pure (CO2 neutrálny program)

13.10-13.55

Panelová diskusia:

Tovar v pohybe 24/7

Miloš Mervart, CCO METRANS Group

Adéla Kurečková, BDM for Czech Republic and Slovakia at Baltic Hub

Imrich Lelkeš, Technical Sales and Vendor Manager, A.P. Moller - Maersk

Stano Michalička, Managing Director at Interliner & Board Member at Slovak Association of Logistics and Freight Forwarding

Jana Mošovská, National Sea Logistics Manager, Kuehne + Nagel Slovakia

 

UDRŽATEĽNÁ LOGISTIKA A DOPRAVA: SPOLOČNÝ CIEĽ

 

13.55-14.00

Úvod moderátora | Miroslav Rumler, Vice-President European Logistics Association & Partner Reliant

14.00-14.15

Vlastimil Kožej, obchodný riaditeľ, CID International, a. s. / OLTIS Group

IT výzvy v rýchlo sa meniacom svete logistiky

Že logistika patrí medzi veľmi dynamické odbory nie je potrebné zdôrazňovať. Zvlášť v niekoľkých posledných rokoch bolo potrebné rýchlo reagovať na nečakané, a pritom veľmi závažné zmeny vo fungovaní celého globálneho logistického reťazca. O tom, kto z týchto zmien vyšiel ako víťaz, rozhodovala väčšinou flexibilita.

14.20-14.35

Adam Suda, Strategic & Key Account Manager, TIMOCOM

Optimalizácia a digitalizácia prepravných procesov

Hlavnou témou prezentácie bude priblížiť divákom aktuálne výzvy v logistickom procese našich zákazníkov, a ako môže v riešení týchto výziev pomôcť API rozhranie s TIMOCOM. V prezentácii predstavíme a uvedieme aj konkrétne a reálne príklady využitia API rozhrania v praxi.

14.40-14.45

Naděžda Hynková, BDM CZ&SK, ZF Group Commercial Vehicle Solutions, Transics International BV

Telematické riešenia ZF Transics v logistickom a dopravnom segmente

Predstavenie skupiny ZF, ako riešenia ZF Transics pre nákladné a prípojné vozidlá môžu pomôcť stať sa produktívnejším, bezpečnejším a ekologickejším v logistickom a dopravnom priemysle.

 

14.45-15.00 Coffee Break

 

INTRALOGISTIKA: AUTOMATIZÁCIA & DIGITALIZÁCIA AKO CESTA K UDRŽATEĽNOSTI

Automatizácia a digitalizácia sú dôležitými prvkami, ktoré môžu pomôcť vylepšiť efektivitu a udržateľnosť intralogistiky. Moderné technológie, ako sú napríklad autonómne roboty a inteligentné skladové systémy, môžu minimalizovať spotrebu energie a materiálov, optimalizovať tok tovaru a zlepšiť pracovné podmienky zamestnancov.

 

15.00-15.05

Úvod moderátora | Milan Ludvik, Country Manager ZETES & Vice-President Czech Logistics Association

15.05-15.20

Pavlína Zemanová, majiteľka a konateľka, DIGITECH ČR & Radoslav Luka, manažér logistiky, LUNYS

Automatizácia plánovania nakládky & Optimalizácia rozvozových trás na príklade z praxe v spoločnosti Lunys

Téma sa zameriava na praktické skúsenosti spoločnosti LUNYS, s. r. o., s nasadením softvérového riešenia pre plánovanie nakládky a denného rozvozu tovaru, ktorý zaisťuje viac ako 150 vozidiel pre zákazníkov po celom Slovensku. Dozviete sa, ako softvérové riešenie pomohlo vylepšiť procesy plánovania nakládky, zrýchliť optimalizáciu trás a minimalizovať prepravné náklady. Ako vďaka optimálne zvolenej distribučnej stratégii doručiť tovar zákazníkom čo najrýchlejšie a najefektívnejšie. Dozviete sa taktiež viac o možnostiach optimalizácie a automatizácie distribučnej logistiky, ktoré môžu skokovo zvýšiť produktivitu spoločnosti a jej zisk. A v neposlednom rade sa s vami podelíme o skúsenosti, ako zlepšiť služby doručovania tovaru pre vašich zákazníkov, a tým si získať a udržať ich vernosť.

15.25-15.40

Miroslav Tománek, obchodný riaditeľ, BARTECH SLOVAKIA

Ako znížiť náklady na reverznú logistiku?

Či už sa bavíme o reverznej logistike ako o logistike vratných obalov (priemysel), alebo neprevzatých balíkov (e-commerce), vždy ide o logistické operácie spojené s niečím, čo tu už bolo. Dôležité je minimalizovať náklady spojené s touto činnosťou. Pozrieme sa na to ako túto tému uchytiť, aké sú limity používaných identifikačných technológií, a načo si dať pozor pri návrhu a implementácii riešenia.

15.45-16.00

Kamil Řezáč, EFN Country Sales Manager CZ&SK, DHL Supply Chain

Každé podnikanie si zaslúži prvotriedny fulfillment

16.05-16.20

Martin Gajdušek, vedúci softvérového tímu VertiFlex

Automatizácia a robotizácia logistických procesov

Motiváciou pre automatizáciu a robotizáciu prevádzok, nielen logistických, nie sú len ekonomické dôvody. Jedným z neodiskutovateľných aspektov je rastúci nedostatok pracovnej sily, najmä v sezónnych špičkách, kedy je potrebné pokryť rapídny nárast objednávok a udržať zákaznícku spokojnosť. Vyššia miera zapojenia automatizácie do logistických procesov prináša pozitívne dopady na plynulosť toku materiálu a tovaru a eliminuje riziká výpadku pracovnej sily najmä v sezónnych špičkách. Ako vyzerá automatizácia a robotizácia v podaní dynamicky rastúceho integrátora logistických riešení, spoločnosti VertiFlex, sa dozviete od Martina Gajduška, vedúceho softvérového tímu, ktorý stojí za vývojom riešení pre automatizovanú logistiku, softvérom VertiNode Ai.

16.25-17.20

Panelová diskusia:

Logistika „na prvú dobrú“

Jakub Jonáš, Managing Director, Ferag CZ

Aleš Poláček, CEO, Whirr Crew

Pavol Jančovič, IT Project Manager, Terno

Pavel Mikuška, CEO, BITO

 

Wrap up Session

… človek je stále nenahraditeľný 😊

 

17.25-17.40

Zita Václavíková, QED Group  

Vieme pripraviť tímy aj na cestu ku hviezdam

Asi každý niekedy zablúdil a potreboval mapu. Vďaka nej môžete zistiť, kde ste, kam chcete ísť, a ako sa tam dostať. Rovnako ako sa potrebujeme orientovať v priestore, potrebujeme sa orientovať aj v medziľudských vzťahoch. Potrebujeme rozumieť tomu, ako spolu ľudia komunikujú, spolupracujú, aby sme mohli podporovať synergiu a predchádzať konfliktom. Pokiaľ vás zaujíma, ako podporovať excelentnú spoluprácu a komunikáciu vo vašom tíme, v príspevku sa dozviete o unikátnej metóde sociomapping®, ktorú využívajú exponované tímy z celého sveta a naprieč odvetviami, a budete si ju vedieť na vlastnej koži vyskúšať.

 

18.00 - 22.00

GALAVEČER V.I.P. LOGISTIC RENDEZVOUS SLOVAKIA

Moderátor večera | Alexander Štefuca

Hudobný program | SILENT TRIO

Program vyvrcholí V.I.P. logistickou párty plnou zábavy a networkingu – konferencia aj V.I.P. Logistic Rendezvous, všetko pod jednou strechou.

 

mozaika sch 2019

 

2. KONFERENČNÝ DEŇ 9. 6. 2023

EXKURZIA

Exkurzia s partnerom DHL Supply Chain do nového distribučného skladu skupiny Groupe SEB v priemyselnej zóne pri Seredi

Účastníci konferencie sa môžu tešiť na obhliadku nového distribučného skladu skupiny Groupe SEB v priemyselnej zóne pri Seredi, ktorý bol otvorený na jeseň minulého roka. Svetovému lídrovi v oblasti malých domácich spotrebičov a riadu tu DHL Supply Chain Slovensko poskytuje na mieru šité interné logistické služby, od štandardných skladových operácií, cez administratívnu podporu a kontrolu zásob až po colné služby vrátane ďalších služieb s pridanou hodnotou. Od 15.3.2023 sa poskytované služby rozšírili o segment e-commerce. Nový distribučný sklad pokrýva viac ako 38 000 m2 plochy v hlavnej skladovacej hale a ďalších takmer 1 500 m2 je vyhradených pre kancelárie a priestory pre zamestnancov. Tím 100 vyškolených DHL špecialistov tu pracuje v troch zmenách. Tovar putuje zo skladu v Seredi za zákazníkmi na trhy strednej, východnej a juhovýchodnej Európy. Návštevníkov skladom prevedie Adrián Galbavý, Site Manager, DHL Supply Chain Slovensko.

exkurze

Program sa stále upravuje - zmeny sú vyhradené

Reliant s.r.o.

U Habrovky 1562/11 A

140 00 Praha 4

IČ: 49702726

DIČ: CZ49702726

Kontaktujte nás

e-mail: info@reliant.eu

tel: +420 241 44 28 21

Sledujte nás

Spisovná značka

C 22288 vedená u Městského soudu v Praze

Odkaz na PDF výpis z OR

Nastavení cookies